Copyright 2018 - Lapin Humina Oy

UKK

Onko sinulla kysyttävää Lapin Huminasta, isännöinnistä, kirjanpidosta tai taloyhtiöön liittyvistä asioista? Lue lisää niin löydät vastaukset yleisimpiin kysymyksiin. Kysy rohkeasti lisää asiakaspalvelustamme, mikäli vastausta ei tältä sivulta löydy.

Vastauksia yleisimpiin kysymyksiin:

 

1. Mitä isännöinti on?

• Pääpiirteissään isännöinti on taloyhtiön hallinnon pyörittämistä. Voit lukea lisää isännöinnistä Tietoa isännöinnistä.

 

2. Keitä me olemme?

• Yritys-sivultamme löydä tietoa yrityksestämme, toiminnastamme ja henkilökunnastamme. Tällä hetkellä isännöitsijämme on Timo Peltoperä ja kiinteistökirjanpitäjänä Minna Harjula. Toimimme molemmat yrittäjinä.

 

3. Olen kiinnostunut palveluistanne, mistä saisin lisätietoa?

•  Isännöinnin palveluista voitte lukea täältä: Isännöinnin kokonaispalvelu

•  Kiinteistökirjanpidon palvelusta lisätietoa täältä: Kiinteistökirjanpito

• Voitte myös soittaa meille ja kerromme lisää: 040 716 3825.

 

4. Haluaisin jättää tarjouspyynnön, miten sellainen onnistuu?

•  Kätevimmin voitte jättää tarjouspyynnön tarjouspyyntö-lomakkeella.

• Voitte kysyä tarjousta myös sähköpostilla osoitteesta Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. . Ilmoitathan sähköpostissa ainakin seuraavat tiedot: yhtiön nimi ja osoite, rakennusvuosi, talotyyppi, huoneistojen määrä ja onko yhtiössä liiketiloja tai autotalleja.

• Vastaamme tarjouspyyntöihin aina 1-5 päivän sisällä. Voit siis saada isännöintitarjouksemme jopa viikon sisällä!

 

5. Voisitteko tulla esittelemään yritystänne ja palveluitamme hallituksellemme?

•  Kyllä onnistuu. Tulemme mielellämme kertomaan lisää ja jos tarjousta on jo pyydetty, voimme käydä sitä yhdessä läpi.

 

6. Mistä teidät tavoittaa?

•  Asiakaspalvelumme on auki arkisin klo 10.00-16.30.

•  Meidät tavoittaa sähköpostilla osoitteesta Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. ja toimistomme sijaitsee osoitteessa Valtakatu 26, Rovaniemellä.

•  Yhteystiedot -sivulta löytyvät tarkemmat tiedot ja yhteydenottolomake.

 

7. Mitä isännöinnin kokonaispalveluun kuuluu?

• Käytännössä kaikki hallinnollinen isännöinti. Mm. kokoukset, tiedotteiden ym. postitukset, kirjanpito, tilinpäätös, veroilmoitus, maksuliikenteen hoito, laskutus jne. Saatte tarjouksen mukana palvelusisällön.

• Yksi hinta kuukaudessa, eikä piilokuluja synny, erillislaskutuksemme on minimoitu, jotta tiedossa on aina se hinta, mitä isännöinti maksaa.

 

8. Kumpi meidän kannattaa valita, isännöinti vai kirjanpitopalvelu?

• Pienille taloyhtiöille suosittelemme kirjanpidon palvelua. Jos taloyhtiössä on aktiivinen ja omatoiminen hallitus, teille voi riittää pelkkä kirjanpito, tilinpäätös ja verotuksen teko. Tällöin meille toimitetaan kuukausittain tositteet ja tiliotteet ja tilikauden päättyessä teemme tilinpäätöksen sekä veroilmoituksen. Jos kuitenkin tuntuu, ettei hallituksella riitä aikaa eikä halua hoitaa maksuliikennettä, vastikevalvontaa ja reskontraa, voimme hoitaa myös ne. Tähän palveluun ei kuulu kokoukset, tiedotteet yms, vaan taloyhtiö hoitaa ne itse. Tällöinkin erillisveloituksena voimme auttaa hallitustyöskentelyssä.

• Yleistä asunto-osakeyhtiöiden kirjanpitoon ja tilinpäätöksiin liittyvää tietoa voit lukea kirjanpidon infosta.

• Isännöinnin kokonaispalvelua suosittelemme asunto-osakeyhtiöille, jotka haluavat ja tarvitsevat isännöitsijän, joka hoitaa heidän taloyhtiönsä hallinnollisia asioita heidän parhaakseen ja arvostavat vastuuisännöitsijän ammattitaitoa ja tietotaitoa.

 

9. Tarvitsen isännöitsijäntodistuksen myyntiä/pankkia varten. Miten voin tilata sen ja koska saan sen, minulla on kiire.

• Kätevimmin isännöitsijäntodistuksen voit tilata suoraan täältä: Asiakirjatilaukset.

• Toimitamme isännöitsijäntodistukset pääasiassa aina 2-5 päivän kuluessa tilauksestanne. Joskus esimerkiksi isännöininvaihdon yhteydessä toimittamisessa voi kestää, jos meillä ei ole vielä kaikkia materiaaleja saatavilla. Ilmoitamme viivästyksistä aina asiakkaalle. Pikatoimitus 1-2 päivän kuluessa.

• Myyntiä varten tarvitaan yleensä myös liitteitä, joista yleisimmät: tilinpäätös, pohjapiirustus, kunnossapitotarveselvitys, energiatodistus ja mahdolliset kuntoarviot.

• Voitte tilata myös soittamalla, ilmoitathan silloin mitä liitteitä tarvitset. Asiakirjat ovat maksullisia.

 

10. Aion tehdä huoneistossani remonttia, täytyykö minun ilmoittaa siitä isännöitsijälle?

• Kyllä! Ja usein remontti on hyväksyttävä hallituksella. Voitte tehdä ilmoituksen remontista tästä.

 

11. Haluaisin tehdä vikailmoituksen. Missä voin tehdä sen?

• Vikailmoituksen voitte tehdä vikailmoitus -lomakkeella.

• Kiireellisissä asioissa otamme ilmoitukset työn alle arkisin samana päivänä. Viikonloppuisin ja arkipyhinä kehotamme ottamaan yhteyttä suoraan omaan kiinteistöhuoltoyhtiöönne.

 

12. Muutin taloyhtiöön/muutin pois taloyhtiöstä. Pitääkö siitä ilmoittaa isännöitsijälle?

• Kyllä, jotta esimerkiksi voidaan tehdä oven avauksia tai vahinkotilanteissa tiedetään, kuka huoneistossa asuu. Voitte tehdä tällä lomakkeella muuttoilmoituksen

 

13. Kysymystäni ei löytynyt tältä sivulta.

• Lähetä sähköpostia tai soita meille, autamme sinua mielellämme mieltä askarruttavissa kysymyksissäsi!

 

Viimeksi päivitetty: 12.06.2018

f